دانش مدیریت مواد و کالای پروژه (Project Materials Management) در برگیرنده مهارت و تخصص مدیریت، برنامه ریزی و کنترل مواد، تجهیزات و آماد پروژه می باشد. در دوره دو روزه مدیریت کالا در پروژه های EPC با روش کارگاهی و بر پایه تجارب عملی و آموزه ­های علمی با مبانی و اصول این حرفه آشنا خواهید شد و مهارت­های مرتبط با ارکان اصلی این تخصص را فرا خواهید گرفت. با مشارکت در این برنامه 16 ساعته، ضمن آشنایی با فرآیند مدیریت و تدارکات تجهیزات و کالا، این توانمندی برای خریداران، تسریع گران، بازرسان و کنترل کنندگان کالا در پروژه های EPC فراهم می شود تا نسبت به برنامه ریزی، هماهنگی، شناسایی نیازمندیها و ارائه راهکار مناسب جهت رفع آنها در کل فرآیند تصمیمات مناسب در راستا و انطباق با فاز مهندسی و طراحی و فاز ساخت و نصب پروژه اخذ نمایند.

epcmm.pngمهارت­هایی که در این کارگاه­ آموزشی بدست خواهيد آورد:

     - مدیریت، برنامه ریزی، اجرا و کنترل کلیه فرآیندها و عملیات مدیریت کالا
     - تهیه و تنظیم برنامه مدیریت کالا
     - تهیه و تنظیم قراردادهای خرید
     - تهیه و تنظیم گزارشات نظارت بر ساخت تجهیزات
     - تهیه و تنظیم وضعیت گزارشات بازرسی
     - تهیه و تنظیم انواع گزارشات انبارداری و موجودی کالای پروژه
     - راهبری و مدیریت جلسات فنی کالا در فازهای مختلف پروژه

 ساختار برنامه آموزشی:

         زمان بندی: 16 ساعت در 2 جلسه

        سرمایه گذاری (هر نفر): 420 هزار تومان

        زمان برگزاری: برای اطلاع از نزدیک ترین تاریخ برگزاری برنامه های آموزشی و گزینه های ویژه تخفیفاتی، به تقویم آموزشی مرکز توسعه و آموزش فصل مراجعه نمایید.

         سرفصل های برنامه:

    - آشنایی با پروژه های EPC
    - چرخه فرآیندی مدیریت کالا و مواد
    - فرضیات اساسی مدیریت کالا و مواد (اولویت بندی ها، پارامترهای اثرگذار، ...)
    - ساختار منابع انسانی و سازمان اجرایی مدیریت کالا و مواد و تخصص های مورد نیاز
    - آشنایی با فعالیتهای فرآیند مدیریت کالا و تدارکات و مدارک و مستندات مرتبط
         - برنامه ریزی
         - مهندسی کالا
         - منبع یابی و خرید
         - بازرسی و نظارت ساخت تجهیزات
         - لجستیک، کنترل کالای سایت و انبار پروژه
    - جنبه های حقوقی و مسئولیت در مدیریت کالا و مواد
    - آشنایی با انواع کالاها و دسته بندی تدارکات آنها
    - آشنایی با انواع استاندارد مورد استفاده در مدیریت کالا و مواد (ASTM ،API ،AWS ،ASME ،INCOTERMS ،FIDIC و ...)
    - آشنایی با سیستم های نرم افزاری مورد استفاده در چرخه مدیریت کالا و مواد پروژه

آشنایی بیشتر با دوره آموزشی "مدیریت کالا در پروژه های EPC"

زمانیکه از مديريت كالا صحبت به ميان مي آيد، فعالیت­های مرتبط با کلیه فرآيندهاي دفتري، عملياتي و مديريتی در طول زنجيره مدیریت تامين (SCM) مورد نظر می باشد. گر­چه ممكن است اين شيوه در سازمان­ هايي با ساختار سنتي، حوزه كاري چندين واحد مختلف از قبيل بازرگاني، مالي، انبار و لجستيك را تواماً شامل شود ولي از آنجا که مديريت يكپارچه بر روي اين فعاليت­ها منجر به كاهش زمان، هزينه و افزایش دقت در مقدار و ميزان جابه­ جايي مواد و کالا در طول زنجيره تامين خواهد شد، نیاز به توانمند­سازی افراد و تخصیص واحدهای سازمانی مشخصی در این حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اساساً مراحل مديريت كالا شامل برنامه ريزي، شناسايي، خريد، نگهداري، دريافت و توزيع كالا مي باشد و مقصود از مديريت كالا، حصول اطمينان از در دسترس بودن كالاي درخواستی در جايگاه مورد نظر و به مقدار مورد نیاز است به نحوی كه در سازمان­های موفق بین المللی، این وظيفه را شخص و دپارتمانی كه تجربه و تخصص کافی در كليه زمينه هاي ذکر شده را دارد، بر عهده می گیرد.

به دليل اينكه رشته دانشگاهی معینی در ایران به آموزش حرفه ای در زمينه مديريت كالا نپرداخته است، اکثر افرادی كه در اين حوزه فعاليت مي كنند از رشته هاي گوناگون و با تجربيات ناهمسان به این حرفه پرداخته اند. در این برنامه آموزشی، تمامی مراحل زنجیره تأمین (چرخه مدیریت مواد و کالا) آموزش داده خواهد شد و ضمن آشنایی فنی و تخصصی با فرآیندهای زنجیره تأمین، ارتباط آن با مباحثی مانند مدیریت پروژه، برنامه ریزی، مذاکرات، رفع اختلافات و دعاوی، مدیریت ذینفعان، اصول برونسپاری در فازهای مختلف یک پروژه EPC به همراه مطالعات موردی و تجربیات مستند در این حوزه ارائه خواهند گردید.

 

آMrzamanian.pngشنایی با مدرس و مرّبی برنامه آموزشی؛ مهندس علیرضا زمانیان

علیرضا زمانیان دانش آموخته رشته مهندسی مواد و دارای مدرک ®PMP از مؤسسه مدیریت پروژه آمریکا می باشد. بدنبال مشارکت حرفـه ای در بخش­های مختلف خرید، بازرسی کالا، نظارت بر ساخت و کنترل مواد و کالای سایت پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی و حضور فعال در مگاپروژه هایی مانند طرح توسعه پالایشگاه اراک و طرح توسعه فازهای 9، 10، 13، 15، 16، 22 و 24 پارس جنوبی، اقدام به گردآوری، تألیف و طراحی دوره های آموزشی در زمینه های مدیریت پروژه، مدیریت دانش، مدیریت PMO، مدیریت مواد و کالای پروژه نموده است. مهندس زمانیان مؤسس و مدیرعامل شرکت  مهندسین مشاور پارسیان فیدار خاورمیانه، در طول بیش از 10 سال سابقه تخصصی در حوزه های مختلف مدیریت مواد و کالای پروژه با شرکت های مطرح بین المللی مانند GS E&C و SINOPEC همکاری نموده است و ماژول های خرید، بازرسی کالا، لجستیک و Expediting و ماژول عملیات جوش نرم افزارهای در حال استفاده در اکثر فازهای طرح توسعه پارس جنوبی، حاصل همکاری مشترک وی با شرکت های فعال در این زمینه می باشد. طراحی فرآیندهای دفتر مدیریت پروژه و مستندسازی تجارب مدیریت پروژه بر اساس الگوها و مدل های مدیریت دانش از دیگر دستاوردهای وی می باشد.

سازمان های علاقه مند به برگزاری درون سازمانی این برنامه می توانند جهت مشاوره، دریافت پروپوزال و اطلاع از شرایط ویژه سفارشی سازی دوره بر اساس چالش های سازمانی با مرکز توسعه و آموزش فصل تماس بگیرند.

 

 گزیده ای از تصاویر رویدادهای مرتبط برگزار شده (جهت مشاهده تصاویر کلیک کنید):

 

كارگاه مديريت مواد و كالاي پروژه هاي EPC در دانشگاه امام حسين (ع)، دي 1392

 

ProPlanDay92

 

كارگاه مديريت مواد و كالاي پروژه هاي EPC در شركت نيرپارس، دي 1392

 

MMNeyrDay92MMNeyrDay92MMNeyrDay92MMNeyrDay92MMNeyrDay92MMNeyrDay92

 

 

 

شما اجازه ارسال نظر در این بخش را ندارید.

DiscountTable.png
تاریخ های برگزاری دوره آموزشی
ثبت نام در دوره های آموزشی

پرداخت آنلاین شهریه

تصاویر و مستندات دوره های آموزشی برگزار شده

مشاوره آموزشی
دوره های درون سازمانی

آدرس محل برگزاری دوره آموزشی

پرسش های متداول
پشتیبانی آنلاین روی تلفن همراه
فهرست دوره های آموزشی
فروشگاه آنلاین
صفحه رسمی در اینستاگرام