BusienssDesign.pngتبدیل یک ایده به یک کسب و کار موفق فرآیندی است جامع که هدایت و برنامه ریزی برای آن نیازمند داشتن مجموعه جامعی از دانش های حوزه های مختلفی مانند مدل های کسب و کار، مدیریت کارآفرینی، نوآوری، مدیریت استراتژیک، مدیریت بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی، حسابداری، برنامه ریزی و کنترل پروژه و ... می باشد. بر همین اساس از سال 1393 طراحی یک کارگاه آموزشی جامع که شرکت کنندگان را به دانش و توانمندی کافی و تجربه فشرده ای از هر آنچه که برای تبدیل یک ایده کسب و کار خام و اولیه به یک کسب و کار دارای هدف، استراتژی، ساختار و شانس موفقیت بالا در محیط کسب و کار پرتلاطم امروز تبدیل کنند، در دستور کار موسسه توسعه و آموزش فصل قرار گرفت و حاصل این تلاش، شکل گیری کارگاه آموزشی جامعی تحت عنوان "کارگاه طراحی و برنامه ریزی کسب و کار" بود. در این برنامه آموزشی، شرکت کنندگان بر دو حوزه Business Design (از شاخه های جدید و بروز در زمینه مدیریت کسب و کار و متمرکز بر طراحی Business Model) و Business Planning (متمرکز بر برنامه ریزی کسب و کار و تدوین Business Plan) دانش و توانمندی هایی که افراد پس از شرکت در این برنامه آموزشی فرا می گیرند، به شرح ذیل می باشد:
­ - دانش: عمومی مدیریت و سازمان، کارآفرینی و نوآوری، مدیریت استراتژیک، بازاریابی، منابع انسانی، مدیریت مالی و حسابداری، مفاهیم خلق مدل کسب و کار و اجزای بوم مدل کسب و کار، اجزای طرح کسب و کار، نقش و جایگاه مدل و طرح کسب و کار در نوآوری سازمانی
­  - توانایی: تبدیل ایده به مدل کسب و کار، تحلیل مدل کسب و کار و بهسازی آن، برنامه ریزی در راستای تبدیل ایده یا مدل کسب و کار به طرح جامع کسب و کار، تحلیل بازار و رقبا، تحلیل سازمان، تدوین طرح مالی، تدوین طرح بازاریابی، کاربری نرم افزار Business Plan Pro، تحلیل (نسبی) مدل ها و برنامه های کسب و کار

سرفصل های آموزشی

BusienssDesign(3).png
BusienssDesign(2).png
BusienssDesign(4).png
BusienssDesign(5).png

این برنامه آموزشی در قالب کاملاً کارگاهی و در مدت 56 ساعت (14 جلسه 4 ساعته) برگزار می گردد. در قالب این برنامه شرکت کنندگان به گروه های 4 یا 5 نفره تقسیم شده و در قالب یک پروژه عملی، از مرحله ایده شروع نموده و تبدیل ایده به مدل کسب و کار، تبدیل مدل کسب و کار به برنامه بازاریابی و توسعه برنامه بازاریابی به طرح کسب و کار را آموزش می بینند. در طول برنامه آموزشی، علاوه بر فعالیت بر پروژه گروهی (که می توانند بر اساس ایده های توسعه کسب و کار در سازمان کارفرما تعریف شوند)، مطالعات موردی از مدل ها و طرح های کسب و کار به صورت گروهی مورد بحث و بررسی قرار می گیرند و در بین جلسات آموزشی، تکالیف درسی ویژه ای با هدف استفاده بهینه از زمان جلسات آموزشی به شرکت کنندگان محول می گردد. این برنامه آموزشی در برگیرنده 4 ماژول مجزا به شرح ذیل می باشد:
     -  کتاب اول: نوآوری در مدل کسب و کار: 40% محتوا و 5 نیمروز
     -   کتاب دوم: برنامه ریزی بازاریابی راهبردی: 30% محتوا و 4 نیمروز
     -  کتاب سوم: برنامه ریزی مالی و اقتصادی: 20% محتوا و 3 نیمروز
     -   کتاب چهارم: تدوین برنامه کسب و کار: 10% محتوا و 2 نیمروز

سرفصل تفصیلی این کارگاه آموزشی به شرح ذیل می باشد:
    - مروری بر ادبیات سازمان، کسب و کار، کارآفرینی و نوآوری
    - آشنایی با مفهوم، اهمیت و اجزای مدل کسب و کار
    - مطالعه موردی مدل کسب و کار و فرآیند تدوین آن
    - تدوین مدل کسب و کار در عمل و ارائه و بهبود آن
    - آشنایی با مفاهیم اساسی مدیریت استراتژیک و اجزای آن
    - آشنایی با مفاهیم اساسی مدیریت بازاریابی و اجزای آن
    - مطالعه موردی طرح بازاریابی و فرآیند تدوین طرح بازاریابی
    - تدوین و ارزیابی برنامه بازاریابی در عمل
    - آشنایی با مفاهیم اساسی حسابداری و مدیریت مالی
    - تدوین و ارزیابی برنامه مالی در عمل
    - مقدمه ای بر تدوین طرح توجیهی
    - آشنایی با فرآیند توسعه کسب و کار و برنامه مدل کسب و کار
    - مطالعه موردی طرح کسب و کار
    - تدوین و ارزیابی برنامه کسب و کار در عمل
    - تدوین برنامه کسب و کار در عمل با نرم افزار Business Plan Pro

شركت در این برنامه آموزشی به افراد و گروه های زیر توصیه می شود:
     -  مديران عامل شركت ها و سازمان‌ها
     -  مدیران ارشد و میانی شركت ها و سازمان‌ها
     -  مديران مالي، بازاريابي، ‌منابع انساني، عملياتي و تحقيق و توسعه
     -  كارآفرينان و ‌توسعه دهندگان كسب و كار
     -  كارشناسان و متخصصين حوزه‌هاي مديريت، سازمان و كسب و كار
     -  دانشجويان رشته‌هاي مختلف فني، مهندسي و مديريت
     -  افرادی که قصد پیاده سازی و یا جلب حمایت سرمایه گذاران نسبت به ایده های خود را دارند.

     -  افرادي كه به نحوي قصد راه اندازي كسب و كار شخصي خود را دارند.
     -  افرادی که می خواهند با حداکثر سرعت، در مسیر شغلی و حرفه ای خود رشد و پیشرفت نمایند.
     -  علاقه‌مندان به موضوعات کارآفرینی، مديريتي و كسب و كار

 
ساختار برنامه آموزشی:
         زمان بندی:
56 ساعت در 14 جلسه 4 ساعته
         سرمایه گذاری (هر نفر): 
1،250 هزار تومان 

         زمان برگزاری: برای اطلاع از نزدیک ترین تاریخ برگزاری برنامه های آموزشی و گزینه های ویژه تخفیفاتی، به تقویم آموزشی موسسه توسعه و آموزش فصل مراجعه نمایید.

پيش نياز شركت در كارگاه آموزشي
اين برنامه به گونه‌اي طراحي شده است كه تمامي افراد با هر سطحی از تجربه، تخصص و علاقه‌مندي در زمينه‌هاي كسب و كار، مديريت و سازمان مي‌توانند در آن شركت نمايند. اهميتي ندارد كه هم اكنون در چه سطحي از تجربه و دانش کسب و کار و مدیریت هستيد، حتي اگر قله‌هاي موفقيت را فتح كرده‌ايد و يا به تجربه و آزمون و خطا دانش شخصي خود را در این زمینه بدست آورده‌ايد، باز هم حرفهاي تازه ای را براي آموختن و فرا گرفتن خواهيد يافت و توانايي خود را در معرض ارزيابي، تمرین و تقويت بيشتر قرار خواهيد داد.

Aghili.pngآشنایی با مدرس و طراح کارگاه؛ مهندس آرین عقیلی
مهندس آرین عقیلی دانش آموخته رتبه اوّل رشته MBA (گرایش بازاریابی و مالی بین الملل) از دانشگاه کیش و فارغ التحصیل مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی می باشد. وی علاوه بر راه اندازی چندین کسب و کار خدماتی و مشاوره ای در طول دهه اخیر، مشاور و مجری توسعه مدل کسب و کار، برنامه کسب و کار و برنامه بازاریابی در کسب و کارهای مختلف خدماتی، تولیدی و بازرگانی بوده است. از سال 1387 و پس از برگزاری اولین برنامه آموزشی کاربردی-نرم افزاری در حوزه توسعه طرح کسب و کار، با تمرکز بر حوزه های مختلف چنین طرح هایی اقدام به گردآوری و توسعه برنامه های آموزشی کاملاً کاربردی در این حوزه نمود و هم اکنون بیش از ده عنوان برنامه آموزشی در حوزه های مختلف مدل کسب و کار، مدیریت بازاریابی، کارآفرینی، برنامه کسب و کار، برنامه بازاریابی، بازاریابی در رسانه های اجتماعی، نرم افزار Business Plan Pro را در سازمان ها و شرکت های مختلف برگزار نموده است.
وی هم اکنون مشاور اجرایی کسب و کارهای متعددی در حوزه های تولید، تجارت و خدمات، مدیر موسسه توسعه و آموزش فصل، مدیر اجرایی شرکت ارزش نگار فصل، و مشاور توسعه بازار گروه فصل بوده و در قالب این برنامه آموزشی علاقه مند به اشتراک دستاوردهای تجربی و آکادمیک خود در حوزه مدیریت کسب و کار، بازاریابی و کارآفرینی با علاقه مندان به این مباحث و توسعه فرهنگ، دانش و ابزارهای کارآفرینی (به عنوان محور توسعه اقتصاد ملّی) می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه نمایید.

سازمان های علاقه مند به برگزاری درون سازمانی این برنامه می توانند جهت مشاوره، دریافت پروپوزال و اطلاع از شرایط ویژه سفارشی سازی کارگاه بر اساس چالش های سازمانی با موسسه توسعه و آموزش فصل تماس بگیرند.

شما اجازه ارسال نظر در این بخش را ندارید.

تاریخ های برگزاری دوره آموزشی
ثبت نام در دوره های آموزشی

پرداخت آنلاین شهریه

تصاویر و مستندات دوره های آموزشی برگزار شده

مشاوره آموزشی
دوره های درون سازمانی

آدرس محل برگزاری دوره آموزشی

پرسش های متداول
پشتیبانی آنلاین روی تلفن همراه
فهرست دوره های آموزشی
فروشگاه آنلاین
صفحه رسمی در اینستاگرام