commercialization.pngهر ساله در کشور به اهتمام پژوهشگران، اساتید و جامعه دانشگاهی حجم انبوهی از پژوهشی های علمی و کاربردی در حوزه های مختلف انجام می گردد. نتایج و دستاورد های مطالعات مذکور به منظور ایجاد ارزش افزوده اقتصادی و همچنین تامین هزینه های پژوهشی می بایست یا بصورت مستقیم یا غیر مستقیم (به واسطه سرمایه گذاران حقیقی یا حقوقی) به خدمات، تجهیزات و محصولات تجاری تبدیل گردند.
البته بدیهی است که علاوه بر اهداف مذکور، تامین اهداف عالیه ای چون رفع نیازهای جامعه در حوزه های مختلف و نیز اشتغال و کار آفرینی صرفاً از همین رهیافت تحقق خواهد یافت. بر همین اساس و با در نظر گرفتن سهم جامعه دانشگاهی در توسعه راهبردی کشور، یکی از دغدغه های همیشگی واحد های ارتباط با صنعت دانشگاه های کشور، توسعه فرآیند تجاری سازی دستاورد های علمی و پژوهشی و شتاب بخشیدن و هدفمندسازی این فرآیند می باشد. در کنار مواردی چون ارائه حمایت های مالی و خدمات مشاوره ای و شبکه سازی، آموزش بینش و مهارتهای تدوین طرح های تجاری سازی نیز به عنوان یکی از ارکان مهم و قابل سرمایه گذاری در این زمینه شناخته شده است.
از همین رو کارگاه تجاری سازی با Business Plan به عنوان ترکیبی کاربردی از مفاهیم و ابزارهای تجاری سازی و تدوین طرح کسب و کار و همچنین دانش عمومی حوزه های مدیریتی مرتبط (مانند بازاریابی، منابع انسانی، مالی و استراتژیک) توسط مرکز توسعه و آموزش فصل طراحی و ارائه گردیده است.

سرفصل های آموزشی کارگاه تجاری سازی با Business Plan
در این کارگاه 32 ساعته؛ بر اساس فرآیند انتقال فناوری بر اساس تجاری سازی (در قالب تولید یا ارائه خدمات، محصولات و یا تجهیزات تجاری بر اساس یافته های پژوهشی) سرفصل های آموزشی طراحی و استخراج شده اند. در این برنامه آموزشی با طیف وسیعی از دانش مدیریت در حوزه سازماندهی، بازاریابی، استراتژی، مالی و پروژه آشنا خواهید شد و فرآیند تجاری سازی را در قالب مطالعه امکاسنجی و تدوین طرح کسب و کار کارگاه (Business Plan)، بر اساس سرفصل های ذیل خواهید آموخت:

    - مقدمه ای بر مبانی مدیریت و سازمان
        تعریف سازمان، کسب و کار، مدیریت، انواع سازمان، محیط، کالا، خدمات، مشتری، سطوح مدیریت، وظایف مدیریت
    - برنامه ریزی و تحلیل فرصت های تجاری سازی
     ایده و فرصت های تجاری سازی، از پژوهش علمی تا محصولات تجاری، ایده تجاری، مورد تجاری، امکان سنجی و توجیه اقتصادی، طرح کسب و کار، مدل کسب و کار، طرح جامع تجاری سازی (امکان سنجی و برنامه ریزی)
    - مبانی مدیریت استراتژیک
     تعریف راهبرد و استراتژی، ارکان مدیریت استراتژیک، اهداف، برنامه ها، چشم انداز، ماموریت، ارزش ها، برنامه ریزی استراتژیک، تحلیل SWOT
    - مبانی مدیریت بازاریابی
     تعریف بازاریابی، مدیریت استراتژیک و بازاریابی، بازار، عرضه و تقاضا، رقابت، مزیت رقابتی، آمیخته بازاریابی و ارکان آن، طرح بازاریابی، تحقیق در بازار، راهبردهای آمیخته بازاریابی
    - مطالعات فنی و بازار
     معرفی محصول، بازار هدف، مشتریان بالقوه، پیش بینی عرضه و تقاضا، رقابت، فناوری، فرآیند تولید و ارائه خدمات، نگارش طرح بازاریابی (Marketing Plan)
    - مدیریت منابع انسانی
     مبانی مدیریت منابع انسانی، مفاهیم مدیریت منابع انسانی، طرح منابع انسانی، سازماندهی در کسب و کار
    - مطالعات و طرح مالی
     مبانی حسابداری، مطالعه مالی، بودجه بندی سرمایه ای، ارزش زمانی پول، نرخ تنزیل، ارزش خالص فعلی، نرخ بازگشت سرمایه، نرخ بازده داخلی، نقطه سر بسر، مفاهیم اولیه حسابداری، سرمایه در گردش، سرمایه اولیه، برآورد سود و زیان، بدهی، دارایی و سرمایه، صورتهای مالی، تامین مالی و بودجه بندی
    - کارگاه، کار گروهی، معرفی نرم افزار و مطالعه موردی
     تدوین طرح توجیهی و مطالعه امکانسنجی در عمل (Feasibility Study)، تدوین طرح کسب و کار (طرح تجاری) در عمل (Business Plan)، نکته هایی بر مسائل حقوقی و قانونی راه اندازی کسب و کار، آموزش نرم افزار Business Plan Pro

commercializationpack.pngلازم بذکر است که با هدف تجمیع رویکردهای تحلیلی و برنامه ریزی به صورت توامان، سرفصل های ارائه شده در کارگاه تجاری سازی ترکیبی از سرفصل های کاربردی کارگاه آموزشی تدوین طرح امکان سنجی و کارگاه آموزشی تدوین طرح کسب و کار می باشند که به منظور ایجاد ادبیات مشترک و بینش کلی نسبت به مفاهیم مدیریتی، آموزه های عمومی حوزه های مدیریت استراتژیک، مدیریت بازاریابی، مدیریت مالی و مدیریت منابع انسانی نیز در آن گنجانده شده است.

ساختار برنامه آموزشی:

         زمان بندی: 32 ساعت در 8 جلسه 4 ساعته (هر جلسه از ساعت 17:00 الی 21:00)

        سرمایه گذاری (هر نفر): 390 هزار تومان (به كليه شركت كنندگان گواهينامه شركت در کارگاه به همراه بسته آموزشي شامل جزوه و سي دي كمك آموزشي شامل 100 طرح توجیهی، 100 طرح کسب و کار و نسخه Premier و قابل نصب نرم افزار Business Plan Pro ارائه می شود.)

        زمان برگزاری: برای اطلاع از نزدیک ترین تاریخ برگزاری برنامه های آموزشی و گزینه های ویژه تخفیفاتی، به تقویم آموزشی مرکز توسعه و آموزش فصل مراجعه نمایید.

شركت در این برنامه آموزشی به افراد و گروه های زیر توصیه می شود:
اين كارگاه آموزشي 32 ساعته براي افرادي كه مي‌خواهند در كوتاهترين زمان ممكن، حداكثر دانش و تجربه را در زمینه علوم و فنون حوزه‌هاي مختلف كسب و كار، مديريت و سازمان بياموزند مفيد مي‌باشد. تمامي افرادي كه اراده و آمادگي آموختن و بهتر شدن و مشاركت در كسب و كار هزاره سوم را دارند، مي‌توانند از مزاياي بيشمار اين سمينار و كارگاه آموزشي بهره مند گردند. حضور در اين سمينار آموزشي به افراد زير اکیداً توصيه می گردد:

     -  افرادی که در تست کارآفرینی امتیاز بیش از 35 دریافت نموده اند. (جهت دریافت تست به این صفحه مراجعه نمایید.)
     -  مديران عامل شركت ها و سازمان‌ها
     -  مدیران ارشد و میانی شركت ها و سازمان‌ها
     -  مديران مالي، بازاريابي، ‌منابع انساني، عملياتي و تحقيق و توسعه
     -  كارآفرينان و ‌توسعه دهندگان كسب و كار
     -  كارشناسان و متخصصين حوزه‌هاي مديريت، سازمان و كسب و كار
     -  دانشجويان رشته‌هاي مختلف فني، مهندسي و مديريت
     -  افرادی که قصد پیاده سازی و یا جلب حمایت سرمایه گذاران نسبت به ایده های خود را دارند.
     -  افرادي كه به نحوي قصد راه اندازي كسب و كار شخصي خود را دارند.
     -  افرادی که می خواهند با حداکثر سرعت، در مسیر شغلی و حرفه ای خود رشد و پیشرفت نمایند.
     -  علاقه‌مندان به موضوعات کارآفرینی، مديريتي و كسب و كار

چرا شركت در اين  كارگاه آموزشي را توصيه مي‌نماييم؟
اجرای مطالعات امکانسنجی و تدوين و نگارش طرح كسب و كار، نيازمند تسلط برگستره وسيعي از دانش حوزه ها و كاركردهاي مختلف كسب و كار، سازمان و مديريت مي‌باشد. از ميان اين حوزه‌ها مي‌توان به مديريت استراتژيك،‌ مديريت بازاريابي، مديريت عمليات، مديريت منابع انساني و مديريت مالي اشاره نمود. از همين روست كه شركت در اين سمينار آموزشي را معادل با فراگيري حجم وسيعي از دانش حوزه‌هاي مختلف كسب و كار، سازمان و مديريت مي‌دانيم. همچنين كارگاه آموزشي مذکور به نحوي برگزار خواهد گردید كه آنچه را كه باید بیاموزید، در عمل تمرين و تكرار خواهيد كرد و بدين ترتيب می توانید از كيفيت آنچه كه آموخته‌ايد اطمينان حاصل نمایید.

پيش نياز شركت در سمينار و كارگاه آموزشي
اين برنامه به گونه‌اي طراحي شده است كه تمامي افراد با هر سطحی از تجربه، تخصص و علاقه‌مندي در زمينه‌هاي تجاری سازی، كسب و كار، مديريت و سازمان مي‌توانند در آن شركت نمايند. اهميتي ندارد كه هم اكنون در چه سطحي از تجربه و دانش کسب و کار و مدیریت هستيد، حتي اگر قله‌هاي موفقيت را فتح كرده‌ايد و يا به تجربه و آزمون و خطا دانش شخصي خود را در این زمینه بدست آورده‌ايد، باز هم حرف هاي تازه ای را براي آموختن و فرا گرفتن خواهيد يافت و توانايي خود را در معرض ارزيابي، تمرین و تقويت بيشتر قرار خواهيد داد.

آشنایی با مدرس و طراح کارگاه؛ مهندس آرین عقیلی

Aghili.pngآرین عقیلی دانش آموخته رتبه اوّل رشته MBA (گرایش بازاریابی، مالی و کسب و کار بین الملل) دانشگاه کیش و فارغ التحصیل مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر می باشد.
وی علاوه بر راه اندازی چندین کسب و کار خدماتی و مشاوره ای در طول سالیان اخیر، مشاور توسعه طرح کسب و کار و طرح بازاریابی در بخش های مختلف تولیدی و بازرگانی بوده است. از سال 1387 و پس از برگزاری اولین برنامه آموزشی-نرم افزاری در حوزه تدوین و توسعه طرح کسب و کار، با تمرکز بر حوزه های مختلف چنین طرح هایی اقدام به گردآوری و توسعه برنامه های آموزشی کاملاً کاربردی در این حوزه نمود و با ترویج نرم افزار Business Plan Pro، سطح نگارش طرح کسب و کار در ایران را ارتقا بخشید. برنامه های آموزشی وی متمرکز بر مفاهیم و ابزارهای مختلف این حوزه مانند امکانسنجی اقتصادی و فنی، طراحی و بهبود مدل های کسب و کار و کارآفرینی در سازمان می باشد.
وی هم  اکنون مشاور اجرایی کسب و کارهای متعددی در حوزه های تولید، تجارت و خدمات، مدیر عامل مرکز توسعه و آموزش فصل، مدیر اجرایی شرکت ارزش نگار فصل، و مشاور توسعه بازار گروه فصل بوده و در قالب این برنامه آموزشی علاقه مند به اشتراک دستاوردهای تجربی و آکادمیک خود در حوزه مدیریت کسب و کار، بازاریابی و کارآفرینی با علاقه مندان به این مباحث و توسعه فرهنگ، دانش و ابزارهای کارآفرینی (به عنوان محور توسعه اقتصاد ملّی) می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه نمایید.

آشنايي با نرم افزار Business Plan Pro
BusinessPlanPro.pngدر دنياي امروز آغاز حيات، رشد و بقا هر كسب و كار و فعاليتي نيازمند مطالعات دقيق در زمينه بازار، مشتريان، محصولات و خدمات، استراتژي، رقباي بالقوه و بالفعل، نيازمنديهاي مالي- اقتصادي و محيط كسب و كار مي‌باشد.
نرم افزار Business Plan Pro به عنوان ابزار برگزيده جهاني در زمينه نگارش و تدوين طرح های كسب و كار (Business Plan) و طرح هاي تجاري مي‌باشد و متدولوژي بكار رفته در طراحی اين نرم افزار آن را به كاراترين و ساده‌ترين نرم افزار موجود در اين زمينه تبديل كرده است.
خصوصيات بارز و ويژه‌ اين نرم افزار دستورالعمل‌ها و ويزاردهاي گام به گام آن است كه با هدايت هوشمندانه كاربر و ارائه صدها نكته و نمونه حرفه‌اي و عملی در هر مرحله، شما را به يك مشاور تمام عيار برنامه ريزی كسب و كار (Business Planning Consultant) تبديل خواهد كرد.
از ديگر مشخصه‌هاي اين نرم افزار مي‌توان به وجود بيش از 500 نمونه طرح كسب و كار تدوين شده در بيش از 100 صنعت و حوزه مختلف كسب و كار، اطلاعات كاربردي و جزوه‌هاي آموزشي در دسترس (در حين تكميل طرح كسب و كار)، ابزارهاي حرفه‌اي تحليلی (نمودارها‌، جداول و دياگرام ‌هاي تخصصي مالي و بازاریابی) و قابليت انتقال اطلاعات و گزارش ها از ساير نرم افزارها (مانند Excel) اشاره نمود. همچنين در بسته اين نرم افزار پرفروشترین كتب كار آفرينی و كسب و كار نيز تعبيه شده است كه شما را در افزايش هر چه بيشتر دانش و بينش‌تان ياري خواهد کرد.
اين نرم افزار داراي دو نسخه Premier و Standard  مي‌باشد كه نسخه Premier شامل امكانات و ابزارهاي حرفه‌اي تر و بيشتري است . نسخه Premier اين نرم افزار داراي قيمت رسمي 199.95 دلار مي‌باشد كه بطور رايگان در پايان این برنامه به شركت كنندگان اهدا خواهد شد. از اين نرم افزار مي‌توان در نگارش و تدوين طرح كسب و كار در زمينه‌هاي مختلفی چون صنايع پتروشيمي، نفت و گاز، هوافضا، حمل و نقل، كشاورزي، دارويي، بهداشتي، غذايي، صنايع سنگين، ساختماني، مشاوره‌اي، آموزشي، رايانه و تكنولوژي ارتباطات، مهندسي و صدها مورد ديگر استفاده نمود.
نرم افزار Business Plan Pro محصولي از شركت Palo Alto Software مي باشد كه در طول بیش از بیست سال فعالیت درخشان خود موفق به ارائه نرم افزارها و راهكارهاي متعددي در زمينه كارآفريني، مديريت و كسب و كار گردیده است. Tim Berry پايه گذار و مدير عامل سابق اين شركت كه طراح اصلي نرم افزار Business Plan Pro مي‌باشد، از دانش آموختگان رشته MBA دانشگاه Stanford بوده و هم اكنون به عنوان مشاور كسب و كار صدها سازمان بزرگ آمريكايي و اروپايي و مولف و نويسنده ده ها كتاب و مقاله برگزيده جهاني و مدرس دوره‌هاي سطح بالاي كارآفريني و طرح كسب وكار مشغول به فعاليت است.

سازمان های علاقه مند به برگزاری درون سازمانی این برنامه می توانند جهت مشاوره، دریافت پروپوزال و اطلاع از شرایط ویژه سفارشی سازی کارگاه بر اساس چالش های سازمانی با مرکز توسعه و آموزش فصل تماس بگیرند. همچنین کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که تمایل به دریافت مشاوره تدوین و نگارش Business Plan دارند می توانند درخواست خود را از طریق تکمیل این فرم یا تماس با ما اعلام نمایند.

 

 

شما اجازه ارسال نظر در این بخش را ندارید.

تاریخ های برگزاری دوره آموزشی
ثبت نام در دوره های آموزشی

پرداخت آنلاین شهریه

تصاویر و مستندات دوره های آموزشی برگزار شده

مشاوره آموزشی
دوره های درون سازمانی

آدرس محل برگزاری دوره آموزشی

پرسش های متداول
پشتیبانی آنلاین روی تلفن همراه
فهرست دوره های آموزشی
فروشگاه آنلاین
صفحه رسمی در اینستاگرام