Finance4NonFinancial.pngهر رویدادی که در یک بنگاه اقتصادی به وقوع می پیوند از جنبه تاثیر مالی ای که در بنگاه می گذارد قابل بررسی می باشد. به عبارت دیگر هر رویدادی یا رویدادی مالی است یا رویدادی غیر مالی. نگاه سطحی به این تعریف به ظاهر ساده و پیش و پا افتاده، موجب گردیده است که بسیاری از مدیران حوزه های غیر مالی سازمان ها، مانند مدیران منابع انسانی و بازاریابی؛ حوزه مدیریت مالی را حوزه ای منفک از برنامه ریزی های عملیاتی و راهبردی حوزه تحت کنترل خود بپندارند و بواسطه پیچیدگی های نسبی ریاضیات مالی و حسابداری (به عنوان زبان مدیریت مالی) از هرگونه اصطکاک با تحلیل های مالی اجتناب ورزند. این در حالیست که تدوین یک برنامه آموزشی سالانه یا طرح بازاریابی محصول جدید، که در ظاهر هیچ ارتباطی به مدیریت مالی ندارد، بدون در نظر گرفتن عملکرد مالی کسب و کار و تاثیرات آتی اجرای این برنامه ها بر وضعیت مالی شرکت نتایج اثربخشی به همراه نخواهد داشت. به عبارت دیگر داشتن درک مناسبی از تاثیرات مالی تصمیمات مدیران اجرایی (که به نوعی در قالی رویدادهای مالی منعکس می گردند) توسط این گروه از مدیران سازمان ها به همراه امکان برقراری ارتباطی روان و سلیس با مدیران مالی نه تنها بنگاه اقتصادی را از چالش های دشواری دور نگاه می دارد بلکه هم افزایی دو چندانی را در طرحریزی و اجرای برنامه های عملیاتی و راهبردی کسب و کار به همراه خواهد داشت. از این رو موسسه توسعه و آموزش فصل با هدف ترویج هر چه بیشتر مفاهیم، زبان، ادبیات و ابزارهای مدیریت مالی؛ برنامه آموزشی ویژه ای را تحت عنوان مدیریت مالی برای مدیران اجرایی (مدیران غیر مالی) تدوین نموده است. مشارکت در این برنامه آموزشی علاوه بر افزودن تخصص مدیریت مالی به مجموعه توانمندی های افراد؛ آنان را برای پیشبرد یکپارچه و هر چه بهتر اهداف سازمانی یاری می رساند. با گذراندن این برنامه آموزشی، شما می توانید مانند یک مدیر مالی، تصمیمات حوزه تخصصی خود را ارزیابی، تحلیل، مقایسه و اتخاذ نمایید و عملکرد خود را از منظر مالی بسنجید!

سرفصل های برنامه آموزشی:
این دوره آموزشی 8 ساعته بر اساس سرفصل هاي ذيل ارائه مي گردد:
     - تعریف، اهمیت و کارکردهای مدیریت مالی و چرایی مدیریت مالی برای مدیران غیرمالی
     - مفاهیم پایه ای حسابداری (رویدادهای مالی، مفروضات حسابداری، دارایی، بدهی، سرمایه، درآمد، هزینه، سود، زیان، معادله اساسی حسابداری، بدهکار، بستانکار)
     - صورت های مالی (شامل ترازنامه، صورت سود و زیان یا درآمد، صورت گردش وجوه نقد
     - روش های تحلیلگری صورت های مالی و نسبت های مالی شامل سودآوری، فعالیت (کارآیی)، بدهی (اهرمی) و نقدینگی و بررسی نمونه موردی
     - ریاضیات مالی و ارزش زمانی پول به همراه بررسی تورم، نرخ بهره، ریسک، استهلاک و مالیات
     - بودجه بندی سرمایه ای (محاسبه دوره بازگشت سرمایه، ارزش خالص فعلی و نرخ بازده داخلي)
     - آشنایی با برنامه ریزی مالی (نحوه تدوین Financial Plan، پیش بینی فروش، پیش بینی صورت سود و زیان، پیش بینی گردش وجوه نقد، پیش بینی سرمایه در گردش و تحلیل نقطه سربسر)
     - بودجه بندی
     - مقدمه ای بر تامین مالی

مشارکت در این برنامه آموزشی به افراد و گروه های زیر توصیه می شود:
    - مديران عامل و مدیران اجرایی غیر مالی (مدیران منابع انسانی، مدیران بازاریابی و فروش، مدیران عملیاتی، مدیران استراتژیک و ...)
    - کارشناسان امور مالی، فروش، حسابداری و خزانه داری
    - کارآفرینان، توسعه دهندگان کسب و کار و مشاوران طرح های توجیهی اقتصادی
    - مدیران پروژه و طرح
    - مدیران امور پیمان ها، تدارکات و قراردادهای سازمانی
    - علاقه مندان به مباحث مالی، مهندسی و ریاضیات مالی

ساختار کارگاه آموزشی:
        زمان بندی: 8 ساعت
        سرمایه گذاری (هر نفر): 280 هزار تومان

      زمان برگزاری: برای اطلاع از نزدیک ترین تاریخ برگزاری برنامه های آموزشی و گزینه های ویژه تخفیفاتی، به تقویم آموزشی موسسه توسعه و آموزش فصل مراجعه نمایید.

Aghili.pngآشنایی با مدرس و طراح کارگاه؛ مهندس آرین عقیلی
مهندس آرین عقیلی دانش آموخته رتبه اوّل رشته MBA (گرایش بازاریابی و مالی بین الملل) از دانشگاه کیش و فارغ التحصیل مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی می باشد. وی علاوه بر راه اندازی چندین کسب و کار خدماتی و مشاوره ای در طول دهه اخیر، مشاور و مجری توسعه مدل کسب و کار، برنامه کسب و کار و برنامه بازاریابی در کسب و کارهای مختلف خدماتی، تولیدی و بازرگانی بوده است. از سال 1387 و پس از برگزاری اولین برنامه آموزشی کاربردی-نرم افزاری در حوزه توسعه طرح کسب و کار، با تمرکز بر حوزه های مختلف چنین طرح هایی اقدام به گردآوری و توسعه برنامه های آموزشی کاملاً کاربردی در این حوزه نمود و هم اکنون بیش از ده عنوان برنامه آموزشی در حوزه های مختلف مدل کسب و کار، مدیریت بازاریابی، کارآفرینی، برنامه کسب و کار، برنامه بازاریابی، بازاریابی در رسانه های اجتماعی، نرم افزار Business Plan Pro را در سازمان ها و شرکت های مختلف برگزار نموده است.
وی هم اکنون مشاور اجرایی کسب و کارهای متعددی در حوزه های تولید، تجارت و خدمات، مدیر موسسه توسعه و آموزش فصل، مدیر اجرایی شرکت ارزش نگار فصل، و مشاور توسعه بازار گروه فصل بوده و در قالب این برنامه آموزشی علاقه مند به اشتراک دستاوردهای تجربی و آکادمیک خود در حوزه مدیریت کسب و کار، بازاریابی و کارآفرینی با علاقه مندان به این مباحث و توسعه فرهنگ، دانش و ابزارهای کارآفرینی (به عنوان محور توسعه اقتصاد ملّی) می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه نمایید.

سازمان های علاقه مند به برگزاری درون سازمانی این برنامه می توانند جهت مشاوره، دریافت پروپوزال و اطلاع از شرایط ویژه سفارشی سازی دوره بر اساس چالش های سازمانی با موسسه توسعه و آموزش فصل تماس بگیرند.

 

شما اجازه ارسال نظر در این بخش را ندارید.

تاریخ های برگزاری دوره آموزشی
ثبت نام در دوره های آموزشی

پرداخت آنلاین شهریه

تصاویر و مستندات دوره های آموزشی برگزار شده

مشاوره آموزشی
دوره های درون سازمانی

آدرس محل برگزاری دوره آموزشی

پرسش های متداول
پشتیبانی آنلاین روی تلفن همراه
فهرست دوره های آموزشی
فروشگاه آنلاین
صفحه رسمی در اینستاگرام