miniMBAHandbook.pngبرنامه ريزي مهمترين وظيفه در علم مديريت شمرده شده و مدير یا کارآفرینی كه بدرستي نتواند براي كسب و كار خود برنامه ريزي كند،‌ شكست خواهد خورد. چه بسا مديران و کارآفرینانی كه با تدبير و انديشه  خود به بهترين نحو ممكن به اداره محيط دروني و بيروني كسب و كار خود پرداخته‌اند ولي بدليل نداشتن برنامه هاي مدون و هوشمندانه نتوانسته‌اند رشد و بقاي كسب و كارشان را تضمين كنند. برنامه ريزي در ابعاد زماني مختلف (كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت) كه در نهايت منجر به داشتن طرح و برنامه (Plan) معيني مي‌گردد، از اهم وظايف هر مدير و کارآفرینی است. مديريت موفق و مؤثر كسب و كار وابستگي غير قابل انكاري به میزان مهارت و توانایی فرد در تدوين و نگارش طرح كسب و كار (Business Plan) دارد. چنين طرحي مي‌بايست ارائه دهنده تصويری شفاف و روشن از وضعيت و شرايط كسب و كار در يك زمان مشخص باشد.
آن
چه كه از زاويه ديگري قابل بررسي است مخاطبين طرح كسب و كار مي‌باشند. طرح كسب و كار عموماً در مرحله راه اندازي يك كسب و كار جديد و يا توسعه كسب و كار فعلي نگاشته می شود و هدف از تهیه آن آگاه كردن تصميم گيران و ذينفعان كليدي از ايده يا محصول جديد و يا برنامه‌هاي آتي مي‌باشد. جمع كثيري از اين مخاطبين را يا سرمايه گذاران (بانك ها، موسسات پولي و مالي يا سرمايه گذاران انفرادي) و يا مديران ارشد سازمان (كه تصميم‌گیرنده نهايي در اجرايي شدن برنامه‌ها مي‌باشند) تشكيل مي‌دهند. اين افراد عموماً زمان زيادي را براي مطالعه يك گزارش حجيم و پيچيده در اختیار ندارند و مي‌خواهند در حداقل زمان ممکن از حداكثر جزئيات آگاهي يابند تا بتوانند جمع بندي مناسبي را از طرح ارائه شده  بدست آورند.
پس لازم مي‌نمايد كه در مرحله نگارش و تدوين طرح به گونه ای عمل شود كه گزارش و طرح نهايي خصوصيات مذكور را در برداشته باشد. در همين راستا در طول ساليان متمادي، كارشناسان و خبرگان امر به ارائه استانداردها و اصول و روشهاي متعددي پرداخته‌اند تا بتوانند چارچوب واضح و روشنی از نحوه تدوين و نگارش طرح كسب و كار را ارائه دهند. آنچه كه حاصل اين فعاليت جمعي طولاني مدت مي‌باشد ‌قالب ها، روش ها و اصول مختلفي براي نگارش طرح كسب و كار است كه هر چند در ظاهر تفاوتهاي چندي با یکدیگر دارند ولي جانمايه و باطن تمامي آنها كاملاً مشابه است.

کارگاه مدیریت و کارآفرینی (Mini-MBA)
آنچه كه در اين کارگاه آموزشی خواهيم آموخت، چكيده نابي از حوزه‌هاي مختلف علوم و فنون مديريت مانند مدیریت استراتژيك، مديريت بازاريابي، مديريت مالي و مديريت منابع انساني به همراه آخرين روش ها و شيوه‌هاي برگزيده روز دنيا در زمينه کارآفرینی و تدوين يك طرح كسب و كار استاندارد و قابل قبول است. در كنار مطالب تئوريك فوق در قسمت كارگاهي به بررسي دقيق و موشكافانه طرح های كسب و كار نمونه خواهيم پرداخت و آنچه را كه فرا گرفته‌ايم در عمل تمرين خواهيم كرد.

BPcourse.pngاهداف كارگاه آموزشي
امروزه دنياي كسب و كار با سرعت شگفت آوري در حال تغيير و تكامل است و براي حفظ آمادگي علمي و عملي خود در زمينه‌هاي مديريت و كسب و كار ناگزير به آموزش ديدن و فراگرفتن جديدترين مفاهيم و آموزه‌هاي مديريتي هستيم.
اهداف عمده اي كه از برگزاري کارگاه مدیریت و کارآفرینی (Mini-MBA) دنبال مي‌كنيم عبارتند از:
      - توسعه و گسترش مهارت ها و توانايي افراد در حوزه‌هاي مختلف مديريت و كسب و كار
      - ايجاد و پرورش رويكرد كارآفريني، خلاقيت و نوآوري
      - افزايش سطح در آمد افراد، سازمان‌ها و كسب و كارهاي مختلف
      - رشد و ترقي افراد در مسير شغل و حرفه‌اي خود
      - ترويج و بكارگيري آگاهانه علوم مديريت و كسب و كار

سرفصل های آموزشی
در این برنامه آموزشی بر اساس طرح مسئله نگارش یک Business Plan با طیف وسیعی از دانش مدیریت در حوزه سازماندهی، مدیریت بازاریابی، مدیریت استراتژیک، مدیریت مالی، حسابداری و مدیریت منابع انسانی آشنا خواهید شد و متناسب با هر بخش سرفصل دوره، اصول و مبانی نگارش آن بخش از Business Plan آموزش داده خواهد شد. سرفصل های آموزشی برنامه به شرح ذیل می باشند:
   - اصول مدیریت و سازمان
        تعریف سازمان، کسب و کار، مدیریت، انواع سازمان، محیط، کالا، خدمات، مشتری، سطوح مدیریت، وظایف مدیریت
    - مدیریت کارآفرینی
     ایده و فرصت های تجاری سازی، ایده تجاری، مورد تجاری، امکان سنجی و توجیه اقتصادی، طرح کسب و کار
    - مدل های کسب و کار
    - مدیریت استراتژیک
     تعریف راهبرد و استراتژی، ارکان مدیریت استراتژیک، اهداف، برنامه ها، چشم انداز، ماموریت، ارزش ها، برنامه ریزی استراتژیک، تحلیل SWOT
    - مدیریت بازاریابی
     تعریف بازاریابی، مدیریت استراتژیک و بازاریابی، بازار، عرضه و تقاضا، رقابت، مزیت رقابتی، آمیخته بازاریابی و ارکان آن، طرح بازاریابی، تحقیق در بازار، راهبردهای آمیخته بازاریابی، معرفی محصول، بازار هدف، مشتریان بالقوه، پیش بینی عرضه و تقاضا، رقابت، فناوری، فرآیند تولید و ارائه خدمات، نگارش طرح بازاریابی (Marketing Plan)
    - مدیریت منابع انسانی
     مبانی مدیریت منابع انسانی، مفاهیم مدیریت منابع انسانی، طرح منابع انسانی، سازماندهی در کسب و کار
     تيم مديريت و سازماندهي (طرح سازماندهي، ساختار سازماني و نیروی انسانی)
    - مبانی حسابداری و مدیریت مالی
     مبانی حسابداری، مطالعه مالی، بودجه بندی سرمایه ای، ارزش زمانی پول، نرخ تنزیل، ارزش خالص فعلی، نرخ بازگشت سرمایه، نرخ بازده داخلی، نقطه سر بسر، مفاهیم اولیه حسابداری، سرمایه در گردش، سرمایه اولیه، برآورد سود و زیان، بدهی، دارایی و سرمایه، صورت های مالی، تامین مالی و بودجه بندی
    - کارگاه، کار گروهی و مطالعه موردی

ساختار برنامه آموزشی:

        زمان بندی: 32 ساعت در 8 جلسه 4 ساعته

        سرمایه گذاری (هر نفر): 395 هزار تومان (به كليه شركت كنندگان گواهينامه شركت در کارگاه به همراه بسته آموزشي شامل جزوه و سي دي كمك آموزشي شامل چندين كتاب الكترونيكی مدیریتی ارائه می شود.)

       زمان برگزاری: برای اطلاع از نزدیک ترین تاریخ برگزاری برنامه های آموزشی و گزینه های ویژه تخفیفاتی، به تقویم آموزشی مرکز توسعه و آموزش فصل مراجعه نمایید.

شركت در این برنامه آموزشی به افراد و گروه های زیر توصیه می شود:
اين كارگاه آموزشي 32 ساعته براي افرادي كه مي‌خواهند در كوتاهترين زمان ممكن، حداكثر دانش و تجربه را در زمینه علوم و فنون حوزه‌هاي مختلف كسب و كار، مديريت و سازمان بياموزند مفيد مي‌باشد. تمامي افرادي كه اراده و آمادگي آموختن و بهتر شدن و مشاركت در كسب و كار هزاره سوم را دارند، مي‌توانند از مزاياي بيشمار اين سمينار و كارگاه آموزشي بهره مند گردند. حضور در اين سمينار آموزشي به افراد زير اکیداً توصيه می گردد:

     -  افرادی که در تست کارآفرینی امتیاز بیش از 35 دریافت نموده اند. (جهت دریافت تست به این صفحه مراجعه نمایید.)
     -  مديران عامل شركت ها و سازمان‌ها
     -  مدیران ارشد و میانی شركت ها و سازمان‌ها
     -  مديران مالي، بازاريابي، ‌منابع انساني، عملياتي و تحقيق و توسعه
     -  كارآفرينان و ‌توسعه دهندگان كسب و كار
     -  كارشناسان و متخصصين حوزه‌هاي مديريت، سازمان و كسب و كار
     -  دانشجويان رشته‌هاي مختلف فني، مهندسي و مديريت
     -  افرادی که قصد پیاده سازی و یا جلب حمایت سرمایه گذاران نسبت به ایده های خود را دارند.
     -  افرادي كه به نحوي قصد راه اندازي كسب و كار شخصي خود را دارند.
     -  افرادی که می خواهند با حداکثر سرعت، در مسیر شغلی و حرفه ای خود رشد و پیشرفت نمایند.
     -  علاقه‌مندان به موضوعات کارآفرینی، مديريتي و كسب و كار

 چرا شركت در اين  كارگاه آموزشي را توصيه مي‌نماييم؟
تدوين و نگارش يك طرح كسب و كار، نيازمند تسلط برگستره وسيعي از دانش حوزه ها و كاركردهاي مختلف كسب و كار، سازمان و مديريت مي‌باشد. از ميان اين حوزه‌ها مي‌توان به مديريت استراتژيك،‌ مديريت بازاريابي، مديريت عمليات، مديريت منابع انساني و مديريت مالي اشاره نمود. به عبارت ديگر يك طرح كسب و كار (Business Plan) را مي‌توان مجموعه‌اي از زير طرحها یا برنامه‌هاي ديگر دانست كه هر كدام از اين زير طرحها بطور تخصصي بر يكي از حوزه ‌هاي فوق الذكر متمركز شده اند. از همين روست كه شركت در اين سمينار آموزشي را معادل با فراگيري حجم وسيعي از دانش حوزه‌هاي مختلف كسب و كار، سازمان و مديريت مي‌دانيم. همچنين كارگاه آموزشي مذکور به نحوي برگزار خواهد گردید كه آنچه را كه باید بیاموزید، در عمل  تمرين و تكرار خواهيد كرد و بدين ترتيب می توانید از كيفيت آنچه كه آموخته‌ايد اطمينان حاصل نمایید.

پيش نياز شركت در سمينار و كارگاه آموزشي
اين برنامه به گونه‌اي طراحي شده است كه تمامي افراد با هر سطحی از تجربه، تخصص و علاقه‌مندي در زمينه‌هاي كسب و كار، مديريت و سازمان مي‌توانند در آن شركت نمايند. اهميتي ندارد كه هم اكنون در چه سطحي از تجربه و دانش کسب و کار و مدیریت هستيد، حتي اگر قله‌ های موفقيت را فتح كرده‌ايد و يا با تجربه و آزمون و خطا، دانش خود در این زمینه را توسعه داده اید، باز هم مطالب تازه ای را براي آموختن و فرا گرفتن خواهيد يافت و توانايي خود را در معرض ارزيابي، تمرین و تقويت بيشتر قرار خواهيد داد.

آشنایی با مدرس و طراح کارگاه؛ مهندس آرین عقیلی

Aghili.pngآرین عقیلی دانش آموخته رتبه اوّل رشته MBA (گرایش بازاریابی، مالی و کسب و کار بین الملل) دانشگاه کیش و فارغ التحصیل مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر می باشد.
وی علاوه بر راه اندازی چندین کسب و کار خدماتی و مشاوره ای در طول سالیان اخیر، مشاور توسعه طرح کسب و کار و طرح بازاریابی در بخش های مختلف تولیدی و بازرگانی بوده است. از سال 1387 و پس از برگزاری اولین برنامه آموزشی-نرم افزاری در حوزه تدوین و توسعه طرح کسب و کار، با تمرکز بر حوزه های مختلف چنین طرح هایی اقدام به گردآوری و توسعه برنامه های آموزشی کاملاً کاربردی در این حوزه مانند کارگاه مدیریت و کارآفرینی (Mini-MBA) نمود و با ترویج نرم افزار Business Plan Pro، سطح نگارش طرح کسب و کار در ایران را ارتقا بخشید. برنامه های آموزشی وی متمرکز بر مفاهیم و ابزارهای مختلف این حوزه مانند امکانسنجی اقتصادی و فنی، طراحی و بهبود مدل های کسب و کار و کارآفرینی در سازمان می باشد.
وی هم  اکنون مشاور اجرایی کسب و کارهای متعددی در حوزه های تولید، تجارت و خدمات، مدیر عامل مرکز توسعه و آموزش فصل، مدیر اجرایی شرکت ارزش نگار فصل، و مشاور توسعه بازار گروه فصل بوده و در قالب این برنامه آموزشی علاقه مند به اشتراک دستاوردهای تجربی و آکادمیک خود در حوزه مدیریت کسب و کار، بازاریابی و کارآفرینی با علاقه مندان به این مباحث و توسعه فرهنگ، دانش و ابزارهای کارآفرینی (به عنوان محور توسعه اقتصاد ملّی) می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه نمایید.

 سازمان های علاقه مند به برگزاری درون سازمانی این برنامه می توانند جهت مشاوره، دریافت پروپوزال و اطلاع از شرایط ویژه سفارشی سازی کارگاه بر اساس چالش های سازمانی با مرکز توسعه و آموزش فصل تماس بگیرند. همچنین کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که تمایل به دریافت مشاوره تدوین و نگارش Business Plan دارند می توانند درخواست خود را از طریق تکمیل این فرم یا تماس با ما اعلام نمایند.

شما اجازه ارسال نظر در این بخش را ندارید.

DiscountTable.png
تاریخ های برگزاری دوره آموزشی
ثبت نام در دوره های آموزشی

پرداخت آنلاین شهریه

تصاویر و مستندات دوره های آموزشی برگزار شده

مشاوره آموزشی
دوره های درون سازمانی

آدرس محل برگزاری دوره آموزشی

پرسش های متداول
پشتیبانی آنلاین روی تلفن همراه
فهرست دوره های آموزشی
فروشگاه آنلاین
صفحه رسمی در اینستاگرام