lessonlearned.png

با توجه به ارزش تجارب اکتسابی در سازمان­ ها از نظر هزینه، وقت و انرژی ای که صرف بدست آوردن این تجارب گردیده است، ثبت و استفاده از این دانش اندوخته با هدف حرکت رو به جلوی سازمان و عدم تکرار تجارب ناخوشایند گذشته، حائز اهمیت بسیاری می باشد. مرکز توسعه و آموزش فصل کارگاه مدیریت دانش و درس آموخته­ ها را بر اساس فلسفه سازمان های یادگیرنده و با تمرکز بر سازمان­ های پروژه محور به نحوی طراحی نموده است که علاوه بر آشنایی افراد با مفاهیم، ضرورت­ های، تکنیک­ های و روش­ های ثبت و مستند سازی درس آموخته ­ها؛ مهارت عملی آنان بر اساس بررسی تحلیلی چند نمونه از رویکردهای تدوین دانش در پروژه ­ها ایجاد گردد.

سرفصل های برنامه آموزشی:
     - مدیریت دانش پروژه، اهمیت و ضرورت
     - موانع پیش روی مدیریت دانش پروژه
     - مزایای مدیریت دانش پروژه
     - تفاوت مدیریت دانش سازمانی و مدیریت دانش پروژه
     - درس آموخته ها، شناسایی و ثبت
     - معرفی تکنیک های شناسایی و ثبت درس آموخته و دانش پروژه شامل:
            - یادگیری قبل از اجرای پروژه (Peer Assist)
            - یادگیری حین پروژه (Learning Review)
            - یادگیری پس از اتمام پروژه
            - فرآیند استاد-شاگردی (Mentoring)
            - داستان سرایی (Storytelling)
            - مصاحبه های خروج از پروژه
            - گزارشات دانشی اختتام پروژه
            - تقاضای دانش حین پروژه
            - تغذیه دانشی پروژه ها
            - نقشه دانشکاران پروژه
     - معرفی انجمن های خبرگی CoP و کارکردهای آن
     - معرفی مدل سوالات مبنا جهت دانش نویسی
     - کار گروهی تدوین چند نمونه دانش در پروژه ها
     - ارزیابی دانشی پروژه ها
     - سیستم های مدیریت دانش پروژه محور
     - بررسی مطالعه موردی، یک سازمان ایرانی

مشارکت در این برنامه آموزشی به افراد و گروه های زیر توصیه می شود:

    - مدیران طرح ها و پروژه ها
    - مدیران عامل و مدیران ارشد سازمان های دولتی و خصوصی صنعتی، خدماتی و تولیدی
    - مدیران و کارشناسان مرتبط با برنامه ریزی، کنترل پروژه، بودجه و کنترل هزینه


اهداف دوره
    - آشنایی با مفاهیم و فرآیندها و ابزارهای مدیریت دانش در پروژه ها
    - آشنایی با فلسفه سازمان های یادگیرنده و یادگیری سازمانی
    - آشنایی با دغدغه های مدیریت دانش در سازمان های پروژه محور
    - آشنایی با روشهای ثبت و مستندسازی دانش آموخته ها در سازمان

 

  ساختار کارگاه آموزشی:

        زمان بندی: 16 ساعت در 2 جلسه  (از ساعت 9 الی 17)
        سرمایه گذاری (هر نفر): 390 هزار تومان
       زمان برگزاری: برای اطلاع از نزدیک ترین تاریخ برگزاری برنامه های آموزشی و گزینه های ویژه تخفیفاتی، به تقویم آموزشی مرکز توسعه و آموزش فصل مراجعه نمایید.

Mrzamanian.pngآشنایی با تیم آموزشی؛ مهندس علیرضا زمانیان

علیرضا زمانیان دانش آموخته رشته مهندسی مواد و دارای مدرک ®PMP از مؤسسه مدیریت پروژه آمریکا می باشد. بدنبال مشارکت حرفـه ای در بخش­های مختلف خرید، بازرسی کالا، نظارت بر ساخت و کنترل مواد و کالای سایت پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی و حضور فعال در مگاپروژه هایی مانند طرح توسعه پالایشگاه اراک و طرح توسعه فازهای 9، 10، 13، 15، 16، 22 و 24 پارس جنوبی، اقدام به گردآوری، تألیف و طراحی دوره های آموزشی در زمینه های مدیریت پروژه، مدیریت دانش، مدیریت PMO، مدیریت مواد و کالای پروژه نموده است. مهندس زمانیان مؤسس و مدیرعامل شرکت  مهندسین مشاور پارسیان فیدار خاورمیانه، در طول بیش از 10 سال سابقه تخصصی در حوزه های مختلف مدیریت مواد و کالای پروژه با شرکت های مطرح بین المللی مانند GS E&C و SINOPEC همکاری نموده است و ماژول های خرید، بازرسی کالا، لجستیک و Expediting و ماژول عملیات جوش نرم افزارهای در حال استفاده در اکثر فازهای طرح توسعه پارس جنوبی، حاصل همکاری مشترک وی با شرکت های فعال در این زمینه می باشد. طراحی فرآیندهای دفتر مدیریت پروژه و مستندسازی تجارب مدیریت پروژه بر اساس الگوها و مدل های مدیریت دانش از دیگر دستاوردهای وی می باشد.

مMrFirouzshahi.pngهندس محسن فیروز شاهی، دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندس صنایع از دانشگاه جامع امام حسین (ع) است. فعالیت حرفه ای وی متمرکز بر پژوهش، مشاوره و آموزش در حوزه های مدیریت دانش، مستند سازی در آموخته ها، تحلیل و طراحی تیم های مدیریت سازمان، مدیریت پروژه و مدیریت استراتژیک می باشد. تدوین و پیاده سازی مدل، نقشه راه، نظام سازمانی، فرآیند های عملیاتی تیم مدیریت دانش در سازمان های پروژه محور بزرگ و سطوح کشور از جمله فعالیت های اصلی وی در پنج سال گذشته را تشکیل می دهد. مدیریت پروژه های متعدد اجرایی و نیز نگارش و چاپ بیش از ده عنوان مقاله پژوهشی و کاربردی در مجلات معتبر داخلی و کنفرانس های بین المللی در زمینه مدیریت دانش و درس آموخته ها وی را به یکی از متخصصان به نام کشور در حوزه Project Knowledge Management تبدیل نموده است.

دکتر امیرحسین خامنه

دکتر امیر حسین خامنه، فارغ التحصیل رتبه اول رشته مدیریت پروژه و ساخت دانشگاه تربیت مدرس و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در دو رشته مدیریت اجرایی (EMBA) و مهندسی صنایع می باشد. دکتر خامنه یکی از مدیران ارشد اجرایی در گروه مپنا (شرکت مشاوره مدیریت مپنا) و دارنده گواهینامه بین المللیRMP ،SP و PMP از موسسه مدیریت پروژه آمریکا (PMI) و مدرک بین المللی IPMA اروپا (Level D) است. بیش از 16 سال فعالیت تخصصی در زمینه مدیریت پروژه در بزرگترین شرکت های پروژه محور ایرانی، ارائه ده ها مقاله معتبر علمی- پژوهشی و علمی- ترویجی در نشریات و کنفرانس های داخلی و جهانی و ارزیابی نظام های مدیریت پروژه در قالب ارزیاب بین الملل و ملی جایزه PEM (تعالی مدیریت پروژه) وی را به یکی از متخصصان بنام و خبره حوزه مدیریت پروژه سازمانی و گزینه ای توصیه شده جهت یادگیری عملی دانش این حوزه تبدیل نموده است.

 

سازمان های علاقه مند به برگزاری درون سازمانی این برنامه می توانند جهت مشاوره، دریافت پروپوزال و اطلاع از شرایط ویژه سفارشی سازی دوره بر اساس چالش های سازمانی با مرکز توسعه و آموزش فصل تماس بگیرند.

شما اجازه ارسال نظر در این بخش را ندارید.

DiscountTable.png
تاریخ های برگزاری دوره آموزشی
ثبت نام در دوره های آموزشی

پرداخت آنلاین شهریه

تصاویر و مستندات دوره های آموزشی برگزار شده

مشاوره آموزشی
دوره های درون سازمانی

آدرس محل برگزاری دوره آموزشی

پرسش های متداول
پشتیبانی آنلاین روی تلفن همراه
فهرست دوره های آموزشی
فروشگاه آنلاین
صفحه رسمی در اینستاگرام