strategy.pngمدیریت استراتژیک فرآیند برنامه ریزی و کنترل برنامه های بلند مدت سازمان را شامل می شود. این فرآیند شامل طراحی و پیاده سازی آن دسته از اهدافی می باشد که بر اساس موقعیت رقابتی سازمان (در محیط خرد و کلان)، تحلیل منابع داخلی و محیط خارجی و محدودیت های ذاتی کسب و کار در عالیترین سطح سازمان شناسایی و اولویت بندی  می شوند. جهت دهی به سازمان، طراحی نقشه راه کلان و مشخص نمودن خط مشی ها و راهبردهای اصل کسب و کار بر عهده مدیران استراتژی می باشد. مهمترین مدل ها و ابزارها این حوزه از علم و هنر مدیریت را ماتریس SWOT، کارت امتیازی متوازن (BSC) و استراتژی های ژنریک پورتر تشکیل می دهند. هر چند مدیریت راهبردی ریشه در حدود 2000 سال قبل از میلاد مسیح و دست نوشته های سان تزو (هنر جنگ) دارد، اما به عنوان یک شاخه از علم مدیریت از حدود 50 سال مطرح گردید.

در این برنامه آموزش ضمن تمرکز بر تدوین، تحلیل و اجرای استراتژی های سازمانی ، مدل های این حوزه و ابزار BSC آموزش داده می شوند و بر پایه نیازهای نظارتی سازمانی در زمینه پیاده سازی راهبردها یک نمونه موردی از جاری سازی استراتژی مورد بحث و بررسی گروهی شرکت کنندگان قرار می گیرد.

مهارت­هایی که در این کارگاه­ آموزشی بدست خواهيد آورد:

       - اطمینان از حرکت رو به جلو سازمان در مسیر نقشه راه از پیش تعیین شده (علی الخصوص در محیط های رقابتی و متغیر)
       - ایجاد درک مناسب از نحوه شناسایی و ارائه راهکار در خصوص چالش های خاص و کلیدی پیش روی سازمان
       - تقویت مهارت تجهیز و تحلیل موقعیت کسب و کار
       - فراگیری فرآیندهای سه گانه طراحی، تحلیل و اجرای استراتژی
       - آموزش ابزارها و مدل های پر کاربرد حوزه مدیریت استراتژیک مانند BSC و SWOT
 

ساختار برنامه آموزشی:

         زمان بندی: 24 ساعت در 3 جلسه (هر جلسه از ساعت 9 الی 17)

        سرمایه گذاری (هر نفر): 540 هزار تومان

        زمان برگزاری: برای اطلاع از نزدیک ترین تاریخ برگزاری برنامه های آموزشی و گزینه های ویژه تخفیفاتی، به تقویم آموزشی مرکز توسعه و آموزش فصل مراجعه نمایید.

سرفصل های برنامه:

از آنجا این برنامه آموزشی با هدف  ارتقاء  دانش ،بینش و مهارت مدیران اجرایی و کارشناسان ارشدی که قرار است وارد حوزه هایی چون رهبری سازمانی، حل و فصل چالش های راهبردی سازمان و هدایت برنامه های بلند مدت شدند طراحی شده است، مشارکت در آن به کارشناسان و مدیران فعال در سطوح میانی و ارشد سازمان توصیه می شود. این برنامه آموزشی در قالب 24 ساعت آموزش حضوری بر اساس سر فصل های ذیل ارائه می گردد:
       - مبانی تدوين استراتژی
       - انواع مدل های تدوين استراتژی
       - تجزيه وتحلیل SWOT
       - تبديل نیات استراتژيک به نتايج استراتژيک
       - مبانی کارت امتیازی متوازن (BSC)
       - نقشه استراتژی و اجرايی کردن استراتژی
       - يادگیری و کنترل استراتژيک با استفاده از ارزیابی متوازن
       - کنترل استراتژيک و نقش آن در جاری سازی استراتژی
       - تحلیل يک نمونه موردی جاری سازی استراتژی

 آشنایی با مدرس و مرّبی برنامه آموزشی؛ دکتر علیرضا یاوری فر

DrYavarifar.pngدکتر علیرضا یاوری فر، فارغ التحصیل مقطع دکترای رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی) دانشگاه علامه طباطبایی و دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف می باشد. 30 سال سابقه مشاوره مدیریت و اجرا در حوزه مختلف مدیریت استراتژیک و BSC، مدیریت و رهبري، منابع انسانی (متمرکز بر کانون های ارزیابی و استعدادیابی و ارزیابی عملکرد)، سیستم های توليد، مدیریت فرآيندهای تجاری و BPMS، بازاريابي، فروش و CRM، سیستم های مدیریت کیفیت و مدل های تعالي EFQM و INQA در بیش از 200 سازمان دولتی و خصوصی (در صنایع خودرو، غذا، دارو، سیمان، آب، برق، دریا و خدمات) و ارائه ده ها عنوان مقاله و سمینار ترویجی-پژوهشی در این زمینه ها وی را به یکی از گزینه های توانمند و شناخته شده جهت ارائه خدمات مشاوره ای و آموزشی در حوزه های فوق الذکر تبدیل نموده است. وی هم اکنون مدرس دوره های مدیریت و استراتژی در دانشگاه علامه طباطبايي می باشد.

سازمان های علاقه مند به برگزاری درون سازمانی این برنامه می توانند جهت مشاوره، دریافت پروپوزال و اطلاع از شرایط ویژه سفارشی سازی دوره بر اساس چالش های سازمانی با مرکز توسعه و آموزش فصل تماس بگیرند.

 

 

شما اجازه ارسال نظر در این بخش را ندارید.

DiscountTable.png
تاریخ های برگزاری دوره آموزشی
ثبت نام در دوره های آموزشی

پرداخت آنلاین شهریه

تصاویر و مستندات دوره های آموزشی برگزار شده

مشاوره آموزشی
دوره های درون سازمانی

آدرس محل برگزاری دوره آموزشی

پرسش های متداول
پشتیبانی آنلاین روی تلفن همراه
فهرست دوره های آموزشی
فروشگاه آنلاین
صفحه رسمی در اینستاگرام