امروزه رسانه های اجتماعی در حال تغییر دادن شیوه های ارتباط افراد با یکدیگر و نحوه جمع آوری اطلاعات توسط آن ها می باشند. ظهور رسانه های اجتماعی نحوه به اشتراک گذاری اخبار، اطلاعات، رویدادها، تصاویر، نظرات و تبادل میان انسان ها را متحول کرده است. بر همین اساس این نسل جدید از رسانه ها، تبلیغات دهان به دهان و ارتباط بی واسطه و آنی با کسب و کارها را به ابزارهای قدرتمندی برای بازاریابی خدمات و محصولات تبدیل نموده اند.
SocialMediamarketing.pngشاید به عنوان صاحب یک کسب و کار، بازاریابی و حضور در رسانه های اجتماعی و تبدیل شدن به عضوی فعال از شبکه های اجتماعی برای شما جذابیت آنچنانی نداشته باشد و شیوه های مرسوم و سنتی بازاریابی را بیشتر بپسندید. خب، این تصمیم در حوزه اختیار شماست! امّا فراموش نکنید که با اتخاذ سیاست عدم حضور در رسانه های اجتماعی به معنی واقعی کلمه از قافله عقب خواهید افتاد! مطمئن باشید که در کمتر از چند ماه زمانیکه یک مشتری بالقوه بدنبال جستجوی عنوان محصولات شما در گوگل می باشد، به سرعت هر چه تمام به وب سایت، وبلاگ، صفحه اینستاگرام یا لینکدین رقبای شما هدایت خواهد شد و به همین سادگی مشتری جدیدی را دو دستی به رقبا تقدیم کرده اید.
شاید به جرات بتوان گفت از زمان اختراع تلویزیون، هیچ رسانه دیگری نتوانسته این چنین بر شیوه های تصمیم سازی مشتریان برای خرید و استراتژی های بازاریابی مدیران کسب و کار تاثیر بگذارد! ابزارهایی مانند بازاریابی تلفنی، بازاریابی پیامکی، ارسال نمابر و حتّی ایمیل مارکتینگ علیرغم آنکه در نوع خود نوآوری های فوق العاده ای به شمار می رفتند، امّا به گرد پای بازاریابی در رسانه های اجتماعی هم نمی رسند. ترکیب فناوری اینترنت و تلفن های هوشمند با رسانه های اجتماعی، فرصت ها و تهدیدات جدیدی را پیش روی صاحبان کسب و کار و متولیان بازاریابی قرار داده است. اطمینان داشته باشید اتخاذ یک سیاست مناسب و داشتن یک برنامه مناسب بازاریابی در رسانه های اجتماعی می تواند فرصت های نابی را با کمترین هزینه (در مقایسه با سایر ابزارهای بازاریابی) در اختیار شما قرار دهد.

مزایای بازاریابی در رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی ابزارهایی رایانه ای می باشند که به افراد اجازه می دهند تصاویر، ویدیو، نظرات، ایده ها، اخبار و اطلاعات را در اجتماعات مجازی و شبکه های اجتماعی تولید، منتشر و تبادل نمایند یا به اشتراک بگذارند. بازاریابی در این بستر فناورانه می تواند مزایای بیشماری را برای شما به ارمغان بیاورد که در ادامه به هفت مزیت کلیدی اشاره می نماییم:
     - توسعه نام و نشان تجاری (برند) و آگاهی در بازارهای هدف
     - حفاظت و مراقبت از شهرت نام و نشان تجاری (برند)
     - ایجاد و بسط اجتماعات مجازی و شبکه های اجتماعی
     - بهبود شیوه های پاسخگویی و خدمت رسانی به مشتریان
     - تسهیل در تحقیق و توسعه محصولات و خدمات
     - افزایش فروش و دستیابی به سرنخ های فروش بیشتر و جدیدتر
     - بهبود شیوه های روابط عمومی و پاسخگویی اجتماعی

رویکرد مرکز توسعه و آموزش فصل
مرکز توسعه و آموزش فصل با هدف ارائه خدمات نوآورانه و اثربخش به مشتریان خود، اقدام به طراحی نسلی جدید از خدمات بازاریابی نموده است که متمرکز بر رسانه های قرن بیست و یکم یا همان رسانه های اجتماعی می باشند. این خدمات طیف جامعی از هر آنچه که بدان نیاز دارید را در بستر خدمات مشاوره ای (برنامه ریزی و ارائه طرح)، اجرایی (بازاریابی و توسعه برند در عمل)، آموزشی (توسعه دانش، توانمندی ها و مهارت افراد) و نرم افزاری (فروش ابزارهای نرم افزاری بازاریابی در رسانه های اجتماعی) تامین می نمایند. سرفصل های کلیدی خدمات مرکز توسعه و آموزش فصل در این حوزه به شرح ذیل می باشد:
     - تدوین و نگارش طرح بازاریابی در رسانه های اجتماعی (Social Media Marketing Plan)
     - تولید و بروزرسانی محتوای مکتوب (تحقیق، نگارش، جمع آوری، سازماندهی، نگارش و ویرایش)
     - طراحی و تولید محتوای گرافیکی، ویدیویی و چند رسانه ای
     - بازاریابی و توسعه نام تجاری در Facebook، Instagram، Google+، LinkedIn و Twitter
     - برنامه ریزی و اجرای کمپین های بازاریابی و کارزارهای تبلیغاتی (مبتنی بر رسانه های اجتماعی)
     - شبکه سازی و توسعه جامعه مجازی
     - طراحی و مدیریت بازاریابی بر مبنای پست الکترونیک (ایمیل مارکتینگ)
     - بازاریابی و اطلاع رسانی بر بستر پیامک و نمابر

شرح خدمات بازاریابی در رسانه های اجتماعی
خدمات مرکز توسعه و آموزش فصل در این حوزه متمرکز بر تولید محتوا و جلب توجه مخاطبین با هدف به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و تبدیل شدن آنها به مشتریان بالقوه، بالفعل و وفادار کسب و کار شما می باشد. به عبارت ساده تر تبلیغات دهان به دهان محصولات، خدمات و برند شما توسط مخاطبین رسانه های اجتماعی هدف قرار داده خواهد شد.
مزیت این شکل از بازاریابی در مقایسه با انواع مرسوم آن ایجاد و حفظ بازار از طریق رسانه های رایگان ( یا اکتسابی ) میباشد که در بلند مدت می تواند تعادل هزینه-فایده مناسبی در راهبرد جامعه بازاریابی کسب و کار ایجاد نماید.
لازم به ذکر است که خدمات فصل تمرکز بر انواع رسانه های مجازی اجتماعی رایگان می باشد و هرگونه رسانه های پولی یا شخصی مجازی مانند تبلیغات بنری، پیامک تبلیغاتی و امثالهم در قالب ابزارهای جانبی و و در اولویت های بعدی مد نظر قرار می دهد.

SocialNetworks.png

رسانه های هدف اصلی شامل LinkedIn، Facebook، Twitter، Instagram، Foursquare و Google+ می باشند. نکته مهمی که نباید از نظر دور داشت آن است که رسانه های رایگان فقط و فقط از طریق توسعه و انتشار محتوای جذاب، حرفه ایی و هدفمند قابل اکتساب هستند. بر همین اساس تعامل و همکاری خدمات گیرندگان در تعیین سیاست ها و چارچوب های کلی تولید و انتشار محتوا حائز اهمیت ویژه ای می باشد.

عناوین خدمات مرکز توسعه و آموزش فصل
     - تدوین طرح بازاریابی رسانه های اجتماعی (Social Media Marketing Plan)
     - گزارشدهی و هوشمندی شبکه های (رسانه های) اجتماعی (Reporting)
     - توسعه و نگارش محتوای مکتوب
     - طراحی و تولید محتوای دیجیتال صوتی و تصویری (Digital Content Develop)
     - مطالعه بازار و آنالیز و ردیابی رقبا (Market & Competitors Analysis)
     - راه اندازی اولیه و ایجاد اکانت و صفحه های اجتماعی (Setup & Startup)
     - طراحی و اجرای کارزارهای رسانه های اجتماعی (Social Media Campaign)

 

در صورت نیاز به مشاوره، راهنمایی بیشتر و آشنایی با خدمات مذکور، دریافت مستندات تکمیلی، برگزاری جلسه معارفه و تبادل درخواست ها با ما تماس بگیرید یا فرم درخواست خدمات را تکمیل نمایید.