intlpayment.pngتا اواخر قرن هجدهم میلادی داد و ستد، روش ثابت و ابتدایی داشت. خریدار یا نماینده او شخصاً به فروشنده مراجعه می کرد و با پرداخت قیمت کالا به صورت نقدی ، کالا را تحویل می گرفت و با خود حمل می کرد. به این ترتیب هیچ یک از طرفین در معرض عهد شکنی و نقض عهد توسط طرف دیگر قرار نمی گرفت و هیچ خطری پرداخت وجه را تهدید نمی کرد. انقلاب صنعتی اروپا و آمریکا در تجارت بین المللی نیز انقلابی به وجود آورد که به علت ضرورت مداخله اشخاص و موسسات در حمل کالا از یک طرف و پرداخت وجه کالا از طرف دیگر، اعمال روش های ابتدایی را غیرعملی نمود. مهمترین مشکل در این دوران چگونگی دریافت کالای واقعی و پرداخت وجه آن سبب شد که روش هایی برای پرداخت مالی وجوه حاصل از خرید کالای تجاری ایجاد گردد.
در معاملات تجاری بین المللی وجهی که فروشنده در مقابل دریافت آن مالکیت کالا را به خریدار انتقال می دهد، به شیوه های مختلفی پرداخت می گردد. روش های پرداخت برای به حداقل رسانیدن خطر عدم پرداخت در طول تاریخ تحولاتی را پشت سر گذاشته است. در این مقاله انواع روش های پرداخت در بازرگانی بین المللی مورد بررسی قرار گرفته و وضعیت هر کدام به لحاظ ریسک پذیری برای خریدار و فروشنده بیان گردیده است. هر کدام از این روش ها مزایا و معایبی دارند. در این برنامه آموزشی با انواع روش های پرداخت در تجارت بین الملل (5 روش اصلی و جزییات کامل هر کدام) و مفاهیم کلیدی مانند اعتبارات اسنادی و انواع آن، سویفت، حواله جات بین المللی و مقایسه روش های پرداخت بین المللی از دیدگاه خریدار و فروشنده آشنا خواهید شد.


سرفصل های برنامه آموزشی:
سرفصل مطالب این برنامه آموزشی 12 ساعته عبارتست از :
   - معرفی پنج روش پرداخت بین المللی
   -  مقایسه روش های پرداخت بین المللی از دیدگاه خریدار و فروشنده
   -  عوامل موثر در انتخاب روش مناسب
   - نقدی، پرداخت پیشاپیش (Cash In Advance)
   - پرداخت در مقابل اسناد (Cash Against Documents)  
   -  نسیه یا حساب باز (Open Account)
   -  امانی ( Consignment)
   - حواله ها ( Drafts)
          -  تفاوت سفته با برات
          -  مراحل انجام یک معامله توسط برات اسنادی
          -  مطالب مندرج در یک برات
          -  چهار رکن اساسی معامله برات اسنادی
          -  معایب معامله به روش برات اسنادی
   - اعتبارات اسنادی (LC) یا Documentary Letter of Credits
          -  طرفین درگیر در اعتبار اسنادی
          -  مراحل انجام یک معامله توسط اعتبار اسنادی
          -   انواع مغایرت ها در اعتبار اسنادی
          -  نحوه رد اسناد طبق ماده 16 UCP600
          -  چهار تاریخ مهم در اعتبار اسنادی
          -   انواع مغایرت های متعارف در اعتبارات اسنادی
          -  روش های تسویه حساب در اعتبارات اسنادی (پرداخت، پرداخت موخر، قبولی و معامله)
   -  انواع اعتبارات اسنادی
          -  اعتبار قطعی یا برگشت ناپذیر و غیر قطعی یا برگشت پذیر
          -  تایید شده  (Confirmed) و تایید نشده (Unconfirmed)
          -  اعتبار اسنادی قابل انتقال و غیر قابل انتقال
          -  مراحل اجرایی اعتبار اسنادی قابل انتقال (Transferable)
          -  اعتبار اسنادی اتکایی (Back to Back)
          -  اعتبار اسنادی مدت دار (Time) و دیداری  (At sight)
          -  اعتبار فعال (Operative) و غیر فعال (Non Operative)
          -  اعتبار اسنادی تقسیم شدنی  و غیر قابل تقسیم
          -  اعتبار اسنادی چرخشی یا گردان (Revolving)
          -  اعتبار اسنادی عبارت قرمز  (Red Clause)
          -  اعتبار اسنادی داخلی (Internal)
          -  اعتبار اسنادی بدون واسطه یا مستقیم (Hand On)
          -  اعتبار اسنادی ضمانتی (Stand-By)
          -  اعتبار اسنادی قابل معامله   (Negotiable)
          -  اعتبار اسنادی ترانزیت (Transit)
          -  اعتبار اسنادی پوششی (Reimbursement)
          -  نمودار گردش کار در اعتبار اسنادی پوششی
   -  معرفی سویفت (انجمن جهانی مخابرات مالی بین بانکی)
   -  مفاهیم کد های مرتبط با گشایش اعتبار اسنادی در سیستم سوئیفت
   -  مفاهیم کد های مرتبط با حواله جات در سیستم سوئیفت

مشارکت در این برنامه آموزشی به افراد و گروه های زیر توصیه می شود:
    - مدیران و کارشناسان بازرگانی، خرید خارجی، تدارکات
    - صاحبان و متولیان شرکت های بازرگانی، نمایندگان شرکت های خارجی
    - دانشجويان و فارغ التحصيلان رشته های مدیریت، بازرگانی و مالی
    - مشاوران و كارشناسان حقوقي، بانکی و بازرگانی
    - فعالان حوزه های صادرات و واردات

ساختار کارگاه آموزشی:

        زمان بندی: 12 ساعت در دو جلسه  (از ساعت 9 الی 15)
        سرمایه گذاری (هر نفر): 320 هزار تومان
       زمان برگزاری: برای اطلاع از نزدیک ترین تاریخ برگزاری برنامه های آموزشی و گزینه های ویژه تخفیفاتی، به تقویم آموزشی مرکز توسعه و آموزش فصل مراجعه نمایید.

 
مهندس دبیریآشنایی با طراح، سخنران و مرّبی برنامه آموزشی
مهندس امیر مهدی دبیری، کارشناس ارشد مهندسی مکاترونیک و دانش آموخته کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. بیش از یک دهه فعالیت مستمر اجرایی، مشاوره ای، پژوهشی و آموزشی در حوزه مدیریت بازرگانی و همکاری با شرکت های مطرح کشور به عنوان مدیر بازرگانی خارجی و مشاور امور بازرگانی وی را به یکی از صاحبنظران مجرب در حوزه کسب و کار بین الملل و بازرگانی تبدیل نموده است. مهندس دبیری تا کنون دوره های آموزشی متعددی شامل "مدیریت خرید و سفارشات خارجی" ، "آشنایی با فرآیند واردات ، صادرات و ترخیص کالا" ، "اینکوترمز 2010"، "روش های پرداخت در تجارت بین المللی" را در شرکت های بازرگانی ، تولیدی و نیز اتاق های بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی کشور طراحی و تدریس نموده است.  آنچه که وی را از سایر اساتید و مدرسین این حوزه متمایز می نماید، آموزش های کاملا کارگاهی و مبتنی بر مطالعات موردی در حوزه های فوق الذکر می باشد بگونه ای که شرکت کنندگان در برنامه های آموزشی وی تجربه عملی و عینی امور بازرگانی و بانکی، فرآیندهای سفارشات خارجی، صادرات و واردات، حمل و ترخیص را لمس می نمایند و آماده بکارگیری توانمندی های جدید خود در میدان عمل می گردند.

سازمان های علاقه مند به برگزاری درون سازمانی این برنامه می توانند جهت مشاوره، دریافت پروپوزال و اطلاع از شرایط ویژه سفارشی سازی دوره بر اساس چالش های سازمانی با مرکز توسعه و آموزش فصل تماس بگیرند.

 

شما اجازه ارسال نظر در این بخش را ندارید.

تاریخ های برگزاری دوره آموزشی
ثبت نام در دوره های آموزشی

پرداخت آنلاین شهریه

تصاویر و مستندات دوره های آموزشی برگزار شده

مشاوره آموزشی
دوره های درون سازمانی

آدرس محل برگزاری دوره آموزشی

پرسش های متداول
پشتیبانی آنلاین روی تلفن همراه
فهرست دوره های آموزشی
فروشگاه آنلاین
صفحه رسمی در اینستاگرام