Marketing-Book.pngمدیریت بازاریابی به شیوه اثربخش و هوشمندانه، یکی از اصلی ترین ارکانی است که می تواند نقش تعیین کننده ای در موفقیت یا شکست یک کسب و کار (علی الخصوص کسب و کارهای نوپا) ایفا نماید.
این ترکیب علم و هنر، جامعه شناسی و روانشناسی، آمار و ارتباطات، تحقیق و تخیل وسعتی به گستره تاریخ تجارت و کسب و کار در نوع بشر دارد. آشنایی با چکیده اصلی مدیریت بازاریابی در قالب طرح بازاریابی (Marketing Plan) و روش های تحقق اهداف و برنامه های فروش و بازاریابی یکی از مهم ترین آموزه های می باشند که می توانند تفاوت میان کارآفرینان موفق و ناموفق را مشخص نمایند. در این برنامه آموزشی تمامی آنچه که باید از مراحل مطالعه، برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر مدیریت بازاریابی بدانید را فرا خواهید گرفت.
آنچه كه در اين کارگاه آموزشی خواهيم آموخت، چكيده ای کاربردی از مفاهیم، دانش، ابزارها و کارکردهای مدیریت بازاریابی مشتری محور و ارزش مدار می باشد بگونه ای که با مفاهیم مهمی مانند راهبردهای بازاریابی (Marketing Strategy)، آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)، برنامه بازاریابی (Marketing Plan)، فرآیند STP و مزیت رقابتی پایدار (Sustainable Competitive Advantage) در عمل آشنا خواهید شد. در كنار مطالب تئوريك فوق در قسمت كارگاهي به بررسي دقيق و موشكافانه طرح بازاریابی خواهيم پرداخت و آنچه را كه فرا گرفته‌ايم در عمل تمرين خواهيم كرد.

اهداف كارگاه آموزشي
    -   فراگیری بازاریابی در عمل و با هدف ارتقا فروش در کسب و کارهای نوپا
    -  آموزش نحوه طراحی طرح بازاریابی (Marketing Plan) به همراه فرآیندهای اجرا و نظارتی آن
    -  افزایش خلاقیت و دید کارآفرینان نسبت به بازارهای هدف و نحوه اطلاع رسانی در آن ها

marketingcourse.pngسرفصل های كارگاه آموزشي
این برنامه آموزشی که در 16 ساعت (2 جلسه 8 ساعته) برگزار می گردد، شامل سرفصل های ذیل می باشد:
    -  بازاریابی
    -  اهمیت و تاریخچه بازاریابی
    -  بازاریابی همان تبلیغات یا فروش نیست!
    -  فروش در مقابل بازاریابی
    -  فلسفه فروش در مقابل فلسفه بازاریابی
    -  تعریف مدیریت بازاریابی
    -  رویکرد طرح کسب و کار به بازاریابی
    -  رابطه مدیریت استراتژیک و بازاریابی
    -  مفاهیم پایه مدیریت بازاریابی
    -  تعریف بازار (Market)
    -  سیر تکاملی بازارها
    -  انواع بازاريابي
    -  شیوه های بازاریابی و انواع تقاضا
    -  دستیابی به مزیت رقابتی در بازار
    -  استراتژی های رقابتی پورتر
    -  کدام بنگاه، کدام استراتژی؟
    -  مزیت رقابتی پایدار
    -  پیشنهاد ارزشی: Value Proposition
    -  آمیخته بازاریابی
    -  ارکان بازاریابی Marketing Mix
    -  اجزای آمیخته بازاریابی
    -  4C و 4P در بازاریابی
    -  ارکان بازاریابی در خدمات
    -  فرآیند بازاریابی
    -  اجزای اصلی فرآیند بازاریابی
    -  نمونه اقدامات بازاریابی
    -  ماتریس BCG
    -  اهمیت طرح (برنامه) بازاریابی
    -  محتویات اصلی طرح بازاریابی چیست؟
    -  سرفصل های اصلی طرح بازاریابی
    -  تحقیقات بازاریابی
    -  اهمیت تحقیق در بازار
    -  اقلام اطلاعاتی تحقیقات بازاریابی (مطالعه بازار)
    -  تجزیه و تحلیل وضعیت بازار
    -  بخش بندی بازار و فرآیند STP
    -  تجزیه و تحلیل وضعیت رقابت (رقبا)
    -  پرسش هایی برای تحليل رقبا
    -  محیط رقابتی
    -  تجزیه و تحلیل محیط کلان
    -  تدوین اهداف و راهبرد بازاریابی
    -  استراتژی بازاریابی بر اساس تحلیل SWOT
    -  راهبردهای Product
    -  محصول را تجزیه و تحلیل نمایید!
    -  موقعیت در بازار (Position)
    -  نحوه ارائه بیانیه Positioning
    -  مفهوم Product Positioning
    -  نمونه Positioning در صنعت خودرو سازی
    -  هویت (تصویر، ارزش) برند
    -  راهبردهایPlace  (توزیع)
    -  شبکه های توزیع
    -  سه استراتژي طراحي كانال هاي توزيع
    -  راهبردهای Pricing
    -  قیمت گذاری و فرآیند خرید
    -  پنج F مشتریان در فرآیند خرید
    -  طرح‌ های قیمت گذاری
    -  راهبردهای Promotion
    -  آمیخته ترویج
    -  تبلیغات
    -  کالبدشکافی تعریف تبلیغات
    -  اهداف تبليغات
    -  5M در تبلیغات
    -  ترویج فروش
    -  تفاوت تبلیغات و ترویج فروش
    -  روابط عمومی
    -  نمونه: روابط عمومی
    -  بازاریابی مستقیم
    -  بررسی بیشتر: فروش شخصی (حضوری)
    -  تفاوت فروش شخصی و بازاریابی مستقیم
    -  ابزارهای آمیخته ترویج محصول
    -  بودجه بندی بازاریابی
    -  روش های مختلف بودجه بندی بازاریابی
    -  کدام روش بودجه بندی بازاریابی؟
    -  نمونه بودجه بازاریابی و فروش
    -  طرح بازاریابی در عمل
    -  اجرا و نظارت برنامه بازاریابی
    - کارگاه، کارگروهی و مطالعه موردی

ساختار برنامه آموزشی:

        زمان بندی: 16 ساعت در 4 جلسه 4 ساعته

        سرمایه گذاری (هر نفر): 290 هزار تومان (به كليه شركت كنندگان گواهينامه شركت در کارگاه به همراه بسته آموزشي شامل جزوه و كتب الكترونيكی کمک آموزشی مدیریت بازاریابی ارائه می شود.)

       زمان برگزاری: برای اطلاع از نزدیک ترین تاریخ برگزاری برنامه های آموزشی و گزینه های ویژه تخفیفاتی، به تقویم آموزشی مرکز توسعه و آموزش فصل مراجعه نمایید.

شركت در این برنامه آموزشی به افراد و گروه های زیر توصیه می شود:
بازاریابی حوزه وسیع و تاثیرگذاری در هر کسب و کاری می باشد. اهمیت بازاریابی تا آنجاست که پیتر دراکر می گوید هر کسب و کاری تنها دو کارکرد دارد: نوآوری و بازاریابی! مشارکت در اين كارگاه آموزشي 16 ساعته براي افرادي كه مي‌خواهند در كوتاهترين زمان ممكن، حداكثر دانش و تجربه را در زمینه علوم و فنون مدیریت بازاریابی فرا بگیرند، اکیداً توصیه می شود!

     -  مديران عامل شركت ها و سازمان‌ها
     -  مدیران ارشد و میانی شركت ها و سازمان‌ها
     -  مديران و کارشناسان تیم های بازاريابي، فروش و تحقیق و توسعه
     -  كارآفرينان و ‌توسعه دهندگان كسب و كار
     -  كارشناسان و متخصصين حوزه‌هاي مديريت، سازمان و كسب و كار
     -  دانشجويان رشته‌هاي مختلف فني، مهندسي و مديريت
     -  افرادی که قصد پیاده سازی و یا جلب حمایت سرمایه گذاران نسبت به ایده های خود را دارند.
     -  افرادي كه به نحوي قصد راه اندازي كسب و كار شخصي خود را دارند.
     -  افرادی که می خواهند با حداکثر سرعت، در مسیر شغلی و حرفه ای خود رشد و پیشرفت نمایند.
     -  علاقه‌مندان به موضوعات کارآفرینی، مديريتي و كسب و كار

پيش نياز شركت در سمينار و كارگاه آموزشي
اين برنامه به گونه‌اي طراحي شده است كه تمامي افراد با هر سطحی از تجربه، تخصص و علاقه‌مندي در زمينه‌هاي كسب و كار، مديريت و سازمان مي‌توانند در آن شركت نمايند. اهميتي ندارد كه هم اكنون در چه سطحي از تجربه و دانش کسب و کار و مدیریت بازاریابی هستيد، حتي اگر قله‌ های موفقيت را فتح كرده‌ايد و يا با تجربه و آزمون و خطا، دانش خود در این زمینه را توسعه داده اید، باز هم مطالب تازه ای را براي آموختن و فرا گرفتن خواهيد يافت و توانايي خود را در معرض ارزيابي، تمرین و تقويت بيشتر قرار خواهيد داد.

آشنایی با مدرس و طراح کارگاه؛ مهندس آرین عقیلی

Aghili.pngآرین عقیلی دانش آموخته رتبه اوّل رشته MBA (گرایش بازاریابی، مالی و کسب و کار بین الملل) دانشگاه کیش و فارغ التحصیل مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر می باشد.
وی علاوه بر راه اندازی چندین کسب و کار خدماتی و مشاوره ای در طول سالیان اخیر، مشاور توسعه طرح کسب و کار و طرح بازاریابی در بخش های مختلف تولیدی و بازرگانی بوده است. از سال 1387 و پس از برگزاری اولین برنامه آموزشی-نرم افزاری در حوزه تدوین و توسعه طرح کسب و کار، با تمرکز بر حوزه های مختلف چنین طرح هایی اقدام به گردآوری و توسعه برنامه های آموزشی کاملاً کاربردی در این حوزه مانند کارگاه مدیریت و کارآفرینی (Mini-MBA) نمود و با ترویج نرم افزار Business Plan Pro، سطح نگارش طرح کسب و کار در ایران را ارتقا بخشید. برنامه های آموزشی وی متمرکز بر مفاهیم و ابزارهای مختلف این حوزه مانند امکانسنجی اقتصادی و فنی، طراحی و بهبود مدل های کسب و کار و کارآفرینی در سازمان می باشد.
وی هم  اکنون مشاور اجرایی کسب و کارهای متعددی در حوزه های تولید، تجارت و خدمات، مدیر عامل مرکز توسعه و آموزش فصل، مدیر اجرایی شرکت ارزش نگار فصل، و مشاور توسعه بازار گروه فصل بوده و در قالب این برنامه آموزشی علاقه مند به اشتراک دستاوردهای تجربی و آکادمیک خود در حوزه مدیریت کسب و کار، بازاریابی و کارآفرینی با علاقه مندان به این مباحث و توسعه فرهنگ، دانش و ابزارهای کارآفرینی (به عنوان محور توسعه اقتصاد ملّی) می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه نمایید.

سازمان های علاقه مند به برگزاری درون سازمانی این برنامه می توانند جهت مشاوره، دریافت پروپوزال و اطلاع از شرایط ویژه سفارشی سازی کارگاه بر اساس چالش های سازمانی با مرکز توسعه و آموزش فصل تماس بگیرند. همچنین کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که تمایل به دریافت مشاوره تدوین و نگارش Marketing Plan دارند می توانند درخواست خود را از طریق تکمیل این فرم یا تماس با ما اعلام نمایند.

 

شما اجازه ارسال نظر در این بخش را ندارید.

تاریخ های برگزاری دوره آموزشی
ثبت نام در دوره های آموزشی

پرداخت آنلاین شهریه

تصاویر و مستندات دوره های آموزشی برگزار شده

مشاوره آموزشی
دوره های درون سازمانی

آدرس محل برگزاری دوره آموزشی

پرسش های متداول
پشتیبانی آنلاین روی تلفن همراه
فهرست دوره های آموزشی
فروشگاه آنلاین
صفحه رسمی در اینستاگرام